Kurzy a certifikace IT Management & Analysis

Business analýza

Business analýza informačních systémů

20.850 CZK

Cena (bez DPH)

Days3
4. 6. 6. 6. 2024
Praha
CZ

Business analýza je velmi náročná a komplexní disciplína, která vyžaduje mnoho znalostí a dovedností. Dobrý business analytik potřebuje znát konkrétní prostředí i obecné metody a přístupy k řešení svých úloh. Které úlohy to jsou a jaké jsou osvědčené nejlepší praxe, to si projdeme a vysvětlíme v první den tohoto kurzu.

Druhý den zasvětíme požadavkům. Jednou z nejdůležitějších odpovědností a úlohou business analytika je formulování požadavků na novou aplikaci či IT službu. Zahrnuje celou řadu činností od analýzy kontextu zadání, pochopení souvisejících procesů, komunikaci s klíčovými business vlastníky přes dokumentaci a správu registru požadavků až po koordinaci a odpovědnost za změnové řízení požadavků v průběhu projektu i v rámci průběžné zprávy IT řešení či IT služby. V druhé části kurzu se zaměříme na to, jak business analýzu uchopit v prostředí agilního organizace a DevOps prostředí.

A co nás čeká třetí den? Komunikace tvoří 80% úspěchu či neúspěchu práce v roli business analytika. Dobře zvládnutá schůzka, schopnost podívat se na řešený problém očima dotazovaného stakeholdera a vhodně zvolená forma i formát prezentace, to všechno dělá z dobrého business analytika business analytika vynikajícího, kterého si budou i další týmy žádat do projektů a nikdy nebude mít nouzi o zajímavou práci. Přestože většina business analytiků jsou lidé technického zaměření a analytického myšlení, v tomto kurzu se naučíme, že i kvalitní komunikaci se lze naučit. Procvičíme si osvědčené metody a techniky.

Cílová skupina

  • Business analytici
  • Business konzultanti
  • Vlastníci produktů (Product owneři)
  • IT analytici
  • Projektoví manažeři
  • Vývojáři
  • Členové agilních a DevOps týmů

Osnova

  • Témata 1. den:

    - Vývoj a současné trendy business analýzy se zaměřením na projekty vývoje a implementace SW aplikací (IIBA® BABOK®, PMI-PBA®, OCEB2, ITIL®, PRINCE2® a další)
    - Role a kompetence business analytika v IT projektech
    - Typologie osobnosti pro business analýzu
    - Komunikační dovednosti business analytika (metody dotazování, řízené diskuse)
    - Úvod do modelování businessu (Business Motivation Model, SWOT, STEP/PEST a další)
    - Procesní přístupy v Business analýze
    - Business procesy, pravidla
    - Proces versus služba
    - Modelování služeb
    - Praktická cvičení

     Témata 2. den:

    Práce s požadavky

    - Formulování vize a kontext změny
    - Stakeholder analýza
    - Analýza potřeb
    - Metody zjišťování a dokumentování potřeb
    - Formulování požadavků a akceptačních kritérií
    - Rozdělení/kategorizace požadavků
    - Rozsah a detail dokumentace požadavků
    - Analýza rizik a BIA
    - Prioritizace a MVP (Minimum Viable Product)
    - Řešení konfliktních požadavků
    - Návaznost správy požadavků na další projektové činnosti
    - Změnové řízení požadavků

    Analýza v agilním prostředí

    - Typy agilních přístupů a DevOps
    - Vodopád vs. SCRUM
    - Business analýza a její zastoupení v agilních projektech/organizacích
    - Agilní přístup k business analýze
    - Prototypování
    - Rozdíly oproti jiným přístupům
    - Praktické cvičení business analýzy v agilním projektu

  • Témata 3. den:

    Zaměření na obsah – CO, KOMU

    - Jak vytvořit úspěšný business case – od jednostránkového PowerPointu po rozsáhlou studii proveditelnosti
    - Co musí a co může obsahovat prezentace výstupů práce business analytika
    - Individuální přístup ke stakeholderům – jak najít a formulovat argumenty, které zafungují
    - Komunikační kanály a jejich specifika
    - Prezentace není PowerPoint, aneb jak zaujmout
    - Získejte si stakeholdery/investory zážitkem

    Zaměření na formu - JAK

    - Kontext komunikace – mezilidské vztahy
    - Zákony komunikace
    - Úrovně komunikace
    - Typy chování
    - Sociální interakce
    - Jak udělat dobrý dojem
    - Cesta k efektivní komunikaci – komunikační techniky
    - Aktivní naslouchání,
    - Vedení emočně vypjatého rozhovoru
    - Bariéry v komunikaci a jejich překonání
    - Řešení konfliktů
    - Zvládání konfliktních osob
    - Manipulativní techniky a jak se jim bránit
    - Jak zvládnout trému a stres
    - Praktická cvičení

Předpoklady účastníka

  • umět číst, psát, počítat :)
  • upřímný zájem o business analýzu

Poptejte kurz u nás

Kurzy
Submit
* Povinné pole
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Další informace