Kurzy a certifikace AI

Vše

AI pro učitele základních a středních škol

12.000 CZK

Cena (bez DPH)

Days2
18. 11.19. 11. 2025
Praha
CZ
16. 12.17. 12. 2025
Praha
CZ

Tento kurz nabízí podrobný pohled na využití umělé inteligence v oblasti vzdělávání. Učitelé se seznámí s AI nástroji vhodnými pro plánování lekcí, vytváření pracovních listů a personalizaci vzdělávacích plánů. Dále kurzu proběhnou workshopy na téma vytváření a aktualizace školních vzdělávacích programů s pomocí datové analýzy a automatizovaného hodnocení. Závěrečná část se zaměřuje na dynamické učební plány a podporu čtení a psaní pomocí AI, což umožňuje učitelům efektivně reagovat na individuální potřeby studentů.

1. DEN

1. Úvod do umělé inteligence a jazykových modelů

Vysvětlíme si, jaký je rozdíl mezi pojmy umělá inteligence, strojové učení, hluboké učení a generativní umělá inteligence a povíme si, proč se o AI v současnosti zajímat. Dále si povíme, jak fungují jazykové modely a jakým způsobem jsou trénovány - to je totiž základem pro to, abychom se s nimi naučili správně pracovat. Také se zaměříme na to, proč i po konci tréninku stále někdy halucinují. 

  • Co vlastně je AI a jak funguje, rozdíl mezi umělou inteligencí, strojovým učením, hlubokým učením a generativní umělou inteligencí 
  • Co jsou jazykové modely a na jakých principech fungují
  • Proč AI občas halucinuje
  • Základní funkce ChatuGPT a ostatních jazykových modelů

2. ChatGPT pod lupou - co umí a jak s ním pracovat

Porovnáme si ty momentálně nejlepší jazykové modely na trhu a následně se podrobně zaměříme na ChatGPT. Během toho si podrobně projdeme všechny schopnosti a funkcionality, které tam můžeme nalézt a to včetně tvorby obrázků, vlastních pokynů či modelů GPT. Zároveň si ukážeme praktické příklady, jak každý může využít ChatGPT či další jazykové modely v běžném životě i ve firmě.

  • Přehled současných nejlepších jazykových modelů (ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot, …) a jejich srovnání
  • Podrobný pohled na ChatGPT a práce s ním
  • Pokročilé funkce ChatGPT (Vlastní pokyny, modely GPT)
  • Příklady praktického využívání ChatGPT a dalších jazykových modelů v běžném životě i ve firmách

3. Efektivní promptování a práce se soubory v ChatuGPT a NotebookuLM

V této části se detailně podíváme, jak psát efektivně zadání ChatuGPT, neboli jak efektivně promptovat. Také si vysvětlíme, co jsou to tokeny a co znamená kontextové okno a následně si porovnáme schopnosti analyzování souborů v ChatuGPT a NotebookuLM.

  • Zásady efektivního promptování
  • Tokeny a kontextové okno
  • Analýza souborů v ChatuGPT vs v NotebookuLM

4. Závěrečné shrnutí a diskuze

Na závěr si shrneme klíčové body prvního dne. Zároveň bude prostor pro individuální dotazy ke specifickým příkladům a pro diskuzi o AI obecně.

  • Shrnutí prvního dne
  • Diskuze o AI a prostor pro individuální dotazy

2. DEN

1. Úvod do AI pro učitele

  • Krátký přehled AI a jejího významu pro vzdělávání.
  • Příklady AI nástrojů a technologií vhodných pro učitele.

2. Plánování hodin s pomocí AI

  • Jak AI může usnadnit plánování lekcí a optimalizovat učební plány.
  • Workshop: Vytvoření plánu hodiny (příprava) s využitím AI nástrojů

3. Vytváření pracovních listů a materiálů

  • Představení AI nástrojů pro automatické generování pracovních listů.
  • Praktické cvičení: Tvorba vlastních vzdělávacích materiálů s AI

4. Tvorba a aktualizace Školních vzdělávacích programů (ŠVP)

  • Jak AI pomáhá v analýze a integraci kurikulárních trendů.
  • Workshop: Adaptace ŠVP s využitím datové analýzy AI

5. Hodnocení a zpětná vazba pomocí AI

  • Přehled AI nástrojů pro hodnocení a poskytování zpětné vazby.
  • Skupinová práce: Vytvoření systému hodnocení pomocí AI.

6. Aplikace AI pro vytváření a opravování testů

  • Představení nástrojů jako je Quizlet a Kahoot, které využívají AI pro generování testových otázek na základě zadání učitele.
  • Workshop na téma "AI a automatizované hodnocení": Učitelé se naučí, jak používat nástroje pro automatické opravování testů a kvízů, například Gradescope nebo platformy s integrovanými AI hodnotícími algoritmy.

7. Přizpůsobení výuky s AI: Dynamické učební plány a personalizovaná doporučení

  • Jak využít AI pro analýzu výkonu studentů a přizpůsobení učebních materiálů, například pomocí platform jako je Khan Academy nebo Coursera, které nabízí personalizované vzdělávací cesty.
  • Praktické cvičení: Vytvoření personalizovaného učebního plánu s využitím AI, zaměřeného na potřeby a tempo učení jednotlivých studentů.

8. Využití AI pro podporu čtení a psaní

  • Ukázka nástrojů jako Grammarly, který používá AI pro podporu gramatiky a stylistiky psaného textu, nebo Readable, který hodnotí čitelnost textů a pomáhá učitelům přizpůsobit materiály různým úrovním čtenářských schopností.
  • Workshop "Technologie podpory čtení a psaní s AI": Učitelé se naučí, jak efektivně využívat tyto nástroje pro zlepšení psaní a čtenářské gramotnosti studentů.

 

Technické požadavky:

  • Notebook s připojením k internetu (wifi je k dispozici v učebně)
  • Doporučujeme stáhnout si a alespoň na minimální možnou dobu zaplatit ChatGPT4 pro Vaši maximální flexibilitu během školení.

Poptejte kurz u nás

Kurzy
Submit
* Povinné pole

Recenze

Antonín Mrvík
29. 7. 2025
Jako účastník kurzu AI pro učitele základních a středních škol vedeným společností DataScript mohu vyjádřit maximální spokojenost. Po organizační stránce bylo školení výborně a profesionálně zajištěno. Neméně profesionální byla pak i práce lektorů, kteří se vyznačovali odborností, vstřícností a individuálním přístupem k jednotlivým účastníkům. Na vlastním kurzu si krom osvojených znalostí cením především možnosti si jednotlivé aspekty diskutovaných témat vyzkoušet pod dohledem lektora v praxi. Antonín Mrvík, učitel
Kristýna Bělochová
3. 10. 2024
Lektor Michal byl velice komunikativní, vtipný a při jeho výkladu jsem neměla chuť usínat. Ačkoliv je programů nadmíru, vybral především ty, které jsou nám jako pedagogům velice přínosné. Rozhodně toho plno využiji a jsem moc ráda, že mi to usnadní práci. Děkuji. Kristýna Bělochová, učitelka ZŠ
Lada Soukalová
3. 10. 2024
Kurz a přínos kurzu hodnotím jako kladný a přínosný. Lada Soukalová, učitelka ZŠ