Kurzy a certifikace AI

Vše

AI pro učitele základních a středních škol

12.000 CZK

Cena (bez DPH)

Days2
16. 9.17. 9. 2025
Praha
CZ
9. 10.10. 10. 2025
Praha
CZ
18. 11.19. 11. 2025
Praha
CZ
16. 12.17. 12. 2025
Praha
CZ

Tento kurz nabízí podrobný pohled na využití umělé inteligence v oblasti vzdělávání. Učitelé se seznámí s AI nástroji vhodnými pro plánování lekcí, vytváření pracovních listů a personalizaci vzdělávacích plánů. Dále kurzu proběhnou workshopy na téma vytváření a aktualizace školních vzdělávacích programů s pomocí datové analýzy a automatizovaného hodnocení. Závěrečná část se zaměřuje na dynamické učební plány a podporu čtení a psaní pomocí AI, což umožňuje učitelům efektivně reagovat na individuální potřeby studentů.

Možnosti financování 

Cena za účastníka 2.614 Kč vč. DPH s podporou v programu JSEM V KURZU v rámci Národního plánu obnovy (registrace zde).
Potřebujete poradit? Vyplňte, níže formulář nebo nás kontaktujte na emailu info@datascript.cz.

1. DEN

1. Úvod do umělé inteligence a jazykových modelů

Vysvětlíme si, jaký je rozdíl mezi pojmy umělá inteligence, strojové učení, hluboké učení a generativní umělá inteligence a povíme si, proč se o AI v současnosti zajímat. Dále si povíme, jak fungují jazykové modely a jakým způsobem jsou trénovány - to je totiž základem pro to, abychom se s nimi naučili správně pracovat. Také se zaměříme na to, proč i po konci tréninku stále někdy halucinují. 

  • Co vlastně je AI a jak funguje, rozdíl mezi umělou inteligencí, strojovým učením, hlubokým učením a generativní umělou inteligencí 
  • Co jsou jazykové modely a na jakých principech fungují
  • Proč AI občas halucinuje
  • Základní funkce ChatuGPT a ostatních jazykových modelů

2. ChatGPT pod lupou - co umí a jak s ním pracovat

Porovnáme si ty momentálně nejlepší jazykové modely na trhu a následně se podrobně zaměříme na ChatGPT. Během toho si podrobně projdeme všechny schopnosti a funkcionality, které tam můžeme nalézt a to včetně tvorby obrázků, vlastních pokynů či modelů GPT. Zároveň si ukážeme praktické příklady, jak každý může využít ChatGPT či další jazykové modely v běžném životě i ve firmě.

  • Přehled současných nejlepších jazykových modelů (ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot, …) a jejich srovnání
  • Podrobný pohled na ChatGPT a práce s ním
  • Pokročilé funkce ChatGPT (Vlastní pokyny, modely GPT)
  • Příklady praktického využívání ChatGPT a dalších jazykových modelů v běžném životě i ve firmách

3. Efektivní promptování a práce se soubory v ChatuGPT a NotebookuLM

V této části se detailně podíváme, jak psát efektivně zadání ChatuGPT, neboli jak efektivně promptovat. Také si vysvětlíme, co jsou to tokeny a co znamená kontextové okno a následně si porovnáme schopnosti analyzování souborů v ChatuGPT a NotebookuLM.

  • Zásady efektivního promptování
  • Tokeny a kontextové okno
  • Analýza souborů v ChatuGPT vs v NotebookuLM

4. Závěrečné shrnutí a diskuze

Na závěr si shrneme klíčové body prvního dne. Zároveň bude prostor pro individuální dotazy ke specifickým příkladům a pro diskuzi o AI obecně.

  • Shrnutí prvního dne
  • Diskuze o AI a prostor pro individuální dotazy

2. DEN

1. Úvod do AI pro učitele

  • Krátký přehled AI a jejího významu pro vzdělávání.
  • Příklady AI nástrojů a technologií vhodných pro učitele.

2. Plánování hodin s pomocí AI

  • Jak AI může usnadnit plánování lekcí a optimalizovat učební plány.
  • Workshop: Vytvoření plánu hodiny (příprava) s využitím AI nástrojů

3. Vytváření pracovních listů a materiálů

  • Představení AI nástrojů pro automatické generování pracovních listů.
  • Praktické cvičení: Tvorba vlastních vzdělávacích materiálů s AI

4. Tvorba a aktualizace Školních vzdělávacích programů (ŠVP)

  • Jak AI pomáhá v analýze a integraci kurikulárních trendů.
  • Workshop: Adaptace ŠVP s využitím datové analýzy AI

5. Hodnocení a zpětná vazba pomocí AI

  • Přehled AI nástrojů pro hodnocení a poskytování zpětné vazby.
  • Skupinová práce: Vytvoření systému hodnocení pomocí AI.

6. Aplikace AI pro vytváření a opravování testů

  • Představení nástrojů jako je Quizlet a Kahoot, které využívají AI pro generování testových otázek na základě zadání učitele.
  • Workshop na téma "AI a automatizované hodnocení": Učitelé se naučí, jak používat nástroje pro automatické opravování testů a kvízů, například Gradescope nebo platformy s integrovanými AI hodnotícími algoritmy.

7. Přizpůsobení výuky s AI: Dynamické učební plány a personalizovaná doporučení

  • Jak využít AI pro analýzu výkonu studentů a přizpůsobení učebních materiálů, například pomocí platform jako je Khan Academy nebo Coursera, které nabízí personalizované vzdělávací cesty.
  • Praktické cvičení: Vytvoření personalizovaného učebního plánu s využitím AI, zaměřeného na potřeby a tempo učení jednotlivých studentů.

8. Využití AI pro podporu čtení a psaní

  • Ukázka nástrojů jako Grammarly, který používá AI pro podporu gramatiky a stylistiky psaného textu, nebo Readable, který hodnotí čitelnost textů a pomáhá učitelům přizpůsobit materiály různým úrovním čtenářských schopností.
  • Workshop "Technologie podpory čtení a psaní s AI": Učitelé se naučí, jak efektivně využívat tyto nástroje pro zlepšení psaní a čtenářské gramotnosti studentů.

 

Technické požadavky:

  • Notebook s připojením k internetu (wifi je k dispozici v učebně)
  • Doporučujeme stáhnout si a alespoň na minimální možnou dobu zaplatit ChatGPT4 pro Vaši maximální flexibilitu během školení.

Poptejte kurz u nás

Kurzy
Submit
* Povinné pole

Recenze

Antonín Mrvík
29. 7. 2025
Jako účastník kurzu AI pro učitele základních a středních škol vedeným společností DataScript mohu vyjádřit maximální spokojenost. Po organizační stránce bylo školení výborně a profesionálně zajištěno. Neméně profesionální byla pak i práce lektorů, kteří se vyznačovali odborností, vstřícností a individuálním přístupem k jednotlivým účastníkům. Na vlastním kurzu si krom osvojených znalostí cením především možnosti si jednotlivé aspekty diskutovaných témat vyzkoušet pod dohledem lektora v praxi. Antonín Mrvík, učitel
Kristýna Bělochová
3. 10. 2024
Lektor Michal byl velice komunikativní, vtipný a při jeho výkladu jsem neměla chuť usínat. Ačkoliv je programů nadmíru, vybral především ty, které jsou nám jako pedagogům velice přínosné. Rozhodně toho plno využiji a jsem moc ráda, že mi to usnadní práci. Děkuji. Kristýna Bělochová, učitelka ZŠ
Lada Soukalová
3. 10. 2024
Kurz a přínos kurzu hodnotím jako kladný a přínosný. Lada Soukalová, učitelka ZŠ
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Další informace