
Kurzy a certifikace AI
AI pro profesionály v cestovním ruchu
Cena (bez DPH)
Kurz "AI pro profesionály v cestovním ruchu" nabízí komplexní přehled o tom, jak umělá inteligence (AI) transformuje sektor cestovního ruchu, přináší inovace a zvyšuje efektivitu procesů. Během prvního dne získají účastníci ucelený přehled o současném stavu a schopnostech umělé inteligence. Zároveň se zcela od základů naučí, jak nejužitečnější AI nástroje současnosti využívat. Druhý den bude zaměřen na využití těchto nástrojů specificky v sektoru cestovního ruchu. Počínaje od plánování itinerářů v destinacích, přes vyhledávání letenek a ideálních hotelů. Dále budeme pracovat na specifických požadavcích klientů, vytvářet na to prompty a porovnávat nástroje, které to umí udělat za nás. Podíváme se i na reklamní příspěvky na sociální sítě i na další platformy.
Možnosti financování
Cena za účastníka 2.614 Kč vč. DPH s podporou v programu JSEM V KURZU v rámci Národního plánu obnovy (registrace zde).
Potřebujete poradit? Vyplňte, níže formulář nebo nás kontaktujte na emailu info@datascript.cz.
1. DEN
1. Úvod do umělé inteligence a jazykových modelů
Vysvětlíme si, jaký je rozdíl mezi pojmy umělá inteligence, strojové učení, hluboké učení a generativní umělá inteligence a povíme si, proč se o AI v současnosti zajímat. Dále si povíme, jak fungují jazykové modely a jakým způsobem jsou trénovány - to je totiž základem pro to, abychom se s nimi naučili správně pracovat. Také se zaměříme na to, proč i po konci tréninku stále někdy halucinují.
- Co vlastně je AI a jak funguje, rozdíl mezi umělou inteligencí, strojovým učením, hlubokým učením a generativní umělou inteligencí
- Co jsou jazykové modely a na jakých principech fungují
- Proč AI občas halucinuje
- Základní funkce ChatuGPT a ostatních jazykových modelů
2. ChatGPT pod lupou - co umí a jak s ním pracovat
Porovnáme si ty momentálně nejlepší jazykové modely na trhu a následně se podrobně zaměříme na ChatGPT. Během toho si podrobně projdeme všechny schopnosti a funkcionality, které tam můžeme nalézt a to včetně tvorby obrázků, vlastních pokynů či modelů GPT. Zároveň si ukážeme praktické příklady, jak každý může využít ChatGPT či další jazykové modely v běžném životě i ve firmě.
- Přehled současných nejlepších jazykových modelů (ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot, …) a jejich srovnání
- Podrobný pohled na ChatGPT a práce s ním
- Pokročilé funkce ChatGPT (Vlastní pokyny, modely GPT)
- Příklady praktického využívání ChatGPT a dalších jazykových modelů v běžném životě i ve firmách
3. Efektivní promptování a práce se soubory v ChatuGPT a NotebookuLM
V této části se detailně podíváme, jak psát efektivně zadání ChatuGPT, neboli jak efektivně promptovat. Také si vysvětlíme, co jsou to tokeny a co znamená kontextové okno a následně si porovnáme schopnosti analyzování souborů v ChatuGPT a NotebookuLM.
- Zásady efektivního promptování
- Tokeny a kontextové okno
- Analýza souborů v ChatuGPT vs v NotebookuLM
4. Závěrečné shrnutí a diskuze
Na závěr si shrneme klíčové body prvního dne. Zároveň bude prostor pro individuální dotazy ke specifickým příkladům a pro diskuzi o AI obecně.
- Shrnutí prvního dne
- Diskuze o AI a prostor pro individuální dotazy
2. DEN
1. Úvod do pokročilých aplikací AI v cestovním ruchu
Vysvětlíme si, jak umělá inteligence (AI) proměňuje cestovní ruch. Představíme si konkrétní aplikace AI, které již mají vliv na odvětví, jako jsou plánovače cest založené na AI. Tyto systémy dokážou optimalizovat itineráře na základě osobních preferencí cestovatelů, cenových hledisek a aktuálních dopravních podmínek. Zmíníme také, jak mohou GPT modely a podobné technologie poskytovat uživatelům nejnovější informace, což je klíčové pro rozhodování v dynamickém prostředí cestovního ruchu. Na závěr představíme několik inovativních příkladů využití AI v cestovním ruchu ve světě.
Jak AI transformuje cestovní ruch
- Plánovače cest s AI – co už umí (travelities, atd…)
- Vyhledávání aktuálních informací v GPT modelech –Claude, Gemini, GPT-4 a další…
- Příklady inovativního využití AI ve světě
2. AI ve vytváření itinerářů a plánování dovolených
V této části probereme roli AI v personalizaci itinerářů. Objasníme, jak algoritmy umělé inteligence analyzují obrovské množství dat – od uživatelských preferencí až po sezónní trendy a ceny – aby vytvořily plány cest na míru, které maximálně vyhovují individuálním přáním a potřebám klienta. Pro lepší pochopení této technologie se zaměříme na případové studie a praktické ukázky, kde AI pomohla vyřešit složité logistické výzvy a poskytla cestovatelům jedinečné zážitky. Zvláštní pozornost bude věnována tomu, jak AI řeší atypické požadavky klienta, jako jsou neobvyklé destinace, specifické činnosti nebo kombinace obou. Tento blok také ukáže, jak mohou cestovní agentury a profesionálové v cestovním ruchu využít AI k zefektivnění procesu plánování, zatímco zůstávají citliví k individuálním potřebám a přáních každého klienta.
- Jak AI pomáhá v personalizaci cestovních itinerářů
- Případové studie a praktické ukázky
- Řešení atypických požadavků klienta
3. AI v hledání a rezervaci letenek
Podíváme se na to, jak je možné AI integrovat do stávajících rezervačních systémů, aby bylo vyhledávání a rezervace letenek efektivnější nejen pro zákazníky, ale i pro provozovatele a agentury. Tato integrace může zahrnovat předpovídání cen letenek, automatické upozornění na změny v letovém plánu a personalizované nabídky založené na historii vyhledávání a preferencích uživatele. Nakonec se dotkneme tématu informací o letu, kde AI může poskytovat jak typické informace (např. o zpožděních, gatech, terminálech), tak i atypické informace (např. tipy na letištní služby informace o letišti, atd…). Tato sekce ukáže, jak AI přináší inovace do způsobu, jakým cestovatelé přistupují k plánování a prožívání svých cest.
- Nástroje a algoritmy pro hledání letů (perplexity, Gemini, Eddystravel)
- Integrace AI s existujícími rezervačními systémy
- Informace o letu – typické i atypické informace
4. AI v navrhování aktivit a služeb v destinaci
Diskutovat budeme o tom, jak například systémy umělé inteligence mohou doporučovat lokální kulturní události, restaurace, výlety nebo aktivity, které nejsou v mainstreamových průvodcích, a to vše na základě jedinečného profilu každého cestovatele. Zaměříme se na příklady, kde AI umožnila vytvářet více zapojení a smysluplné zážitky pro turisty, zvyšující jejich spokojenost a obohacující jejich cestovní dojmy. Ukážeme si, jak stahovat data o hotelech – ceny i informace nebo třeba hodnocení. Jak najít hotel a zároveň na co si dávat pozor.
- Analýza dat a prediktivní modelování pro nabídku aktivit
- Personalizace zážitků pomocí AI
- Vyhledávání ideálních hotelů, získávání dat z online nástrojů pomocí nástroje browse.ai
5. AI ve správě a komunikaci s klienty
Účastníci se seznámí s využitím chatbotů a virtuálních asistentů, kteří mohou poskytovat okamžité odpovědi na dotazy zákazníků, rezervace služeb, nebo asistovat při řešení problémů 24/7 bez nutnosti lidského zásahu. Také se zaměříme na generování dokumentů pomocí AI, což umožňuje automatizaci tvorby smluv, potvrzení rezervací a dalších dokumentů, čímž se značně snižuje administrativní zátěž. Tento blok poskytne účastníkům přehled o tom, jak mohou moderní AI technologie zjednodušit a zefektivnit interakci s klienty v rámci komunikace.
- Chatboti a virtuální asistenti v cestovním ruchu
- Případové studie efektivního využití
- Generování dokumentů (smlouvy, nabídky, potvrzení rezervace)
6. Marketing s využitím AI v cestovním ruchu
Účastníci se dozví, jak lze využít umělou inteligenci k automatizaci a optimalizaci tvorby reklamních příspěvků, což zahrnuje jak textový obsah, tak grafické prvky. Podíváme se na nástroje AI, které pomáhají vytvářet poutavé a relevantní texty, jež osloví cílovou skupinu a zvýší zapojení publika. Zároveň jak poutavě popisovat zájezdy, balíčky či individuální služby.
- Tvorba reklamních příspěvků – správné zadávaní promptů
- Tvorba poutavých textů
- Vytváření grafiky k příspěvkům – realistické VS AI obrázky – Canva
7. Workshop: Vytvoření jednoduchého AI pomocníka
V této praktické části kurzu se účastníci pustí do vytváření vlastního AI pomocníka určeného pro každodenní použití. Cílem je aplikovat znalosti a dovednosti získané během kurzu k vývoji užitečného nástroje, který může pomáhat v organizaci práce – odpovídaní a řešení každodenních činností.
- Skupinový/individuální projekt vytvoření AI pomocníka pro každý den
- Praktické využití nástrojů a promptů nabytých při školení
8. Diskuze o etice a soukromí, zhodnocení a závěr
- Etické dilema a zásady ochrany soukromí při využívání AI
- Případové studie a nejlepší praxe
- Diskuze o získaných dovednostech
- Jak dále rozvíjet dovednosti v oblasti AI pro cestovní ruch
Shrnutí
Kurz "AI pro profesionály v cestovním ruchu" nabízí komplexní přehled o tom, jak umělá inteligence (AI) transformuje sektor cestovního ruchu, přináší inovace a zvyšuje efektivitu procesů. Během prvního dne získají účastníci ucelený přehled o současném stavu a schopnostech umělé inteligence. Zároveň se zcela od základů naučí, jak nejužitečnější AI nástroje současnosti využívat. Druhý den bude zaměřen na využití těchto nástrojů specificky v sektoru cestovního ruchu. Počínaje od plánování itinerářů v destinace, přes vyhledávání letenek a ideálních hotelů. Dále budeme pracovat na specifických požadavcích klientů, vytvářet na to prompty a porovnávat nástroje, které to umí udělat za nás. Podíváme se i na reklamní příspěvky na sociální sítě i na další platformy.
Technické požadavky
- Notebook s připojením k internetu (wifi je k dispozici v učebně)
- Doporučujeme stáhnout si a alespoň na minimální možnou dobu zaplatit ChatGPT4 pro Vaši maximální flexibilitu během školení.