Jira konference

Praha, 4.2.2020

Načerpejte zkušenosti z různých použití nástrojů Atlassian (Jira, Confluence, Bitbucket a Bamboo).

Registrace
 ico Kde

Praha 4

 ico Kdy

4.2.2020

 ico Trvání

8:00 – 16:30

 ico Kapacita

162 míst

 ico Cena

3.800 Kč + DPH

 ico Řečníci

5

Získejte Wild Cards na 55. a 113. židli a užijte si konferenci zdarma (pozice se počítá dle došlých registrací)


                             

Log eventu


Program


Proč se přijít podívat?

Představení přednášek


Jira od Atlassian v každé firmě? V čem může pomoct a v čem ne.

09:00 - 10:00

V dnešním světě moderních nástrojů v cloudu a start-upů, které získávají velké peníze od investorů, se produktu Jira od australské firmy Atlassian stále daří růst raketovou rychlostí každý rok. Důvodů, proč tomu tak je, je několik – lze ji rychle zprovoznit i ve velkých firmách, nabízí široké možnosti nastavení a je mnoho situací, ve kterých může Jira firmám pomoct.

Na trhu nástrojů pro spolupráci mezi týmy má Jira své pevné místo a právě výhody (a některé nevýhody) budeme prezentovat na přednášce pomocí konkrétních use-cases od zákazníků. Zároveň ukážeme, kde je to správné místo pro Jira s ohledem na ostatní produkty, které zákazník používá, a jaké integrace s Jira lze využít.



Správné místo pro Jira ve firmě

  •     Proč si zákazníci vybírají Jira a co tímto produktem nahrazují?
  •     Jak vedle sebe může fungovat Jira, Slack a Microsoft Teams?

  • Use-case č.1 – Jak může SW produkt nahradit papír při fakturaci?

  •     Na dvou příkladech z praxe ukážeme, jak lze ušetřit měsíčně stovky hodin práce různých lidí
  •     Ukážeme, jak probíhá digitalizace informací

  • Use-case č.2 – Automatické zakládání chyb do Service Desku

  •     Automatizace Incident Managementu
  •     Jeden zdroj pravdy - Integrace systémů mezi sebou
  •     Business pohled zákazníka na služby, které provozuje

  • Confluence a její možné role

  •     Sbíráme Product Requirements
  •     Pracujeme s Jira issue v Confluence
  •     Zpracování Release Notes, vazba na opravy chyb a nové funkce

  • #Incident management #Automatizace
    Martin Kasík

    Martin Kasík

    Head of Atlassian Department, IXPERTA

    Martin má na starosti vedení Atlassian týmu v IXPERTA a u velkých zákazníků se také pohybuje jako Atlassian Consultant. Martin realizoval zakázky jak v oblasti procesního nasazení, tak Service Desku a projektového řízení. V oblasti nástrojů pro řízení procesů, IT a telekomunikací má za sebou více než 10 let zkušeností na projektech pro klienty z několika světadílů.




    Agile a DevOps - enterprise kamarádi

    10:20 – 11:20

    Optimisticky můžeme říci, že DevOps je Agile aplikován mimo softwarový tým. V dnešním IT světě jsou to dva buzzwordy, a pokud půjdou proti sobě na jednom místě, hodně věcí se tím zkomplikuje.

    Podíváme se na provoz a vývoj aplikace z pohledu IT podpory i z pohledu vývojáře aplikace. Jak může vývojář reagovat na potřeby IT provozu a jak provoz může sledovat vývoj a převzít si výsledky. To je základní úvod a zároveň bariéra problematiky DevOps. DevOps začíná změnou kultury, protože procesy a nástroje jen pomáhají tuto kulturu podporovat.

    Ukážeme doporučovaný postup a nástroje, které automatizují procesy mezi vývojem softwaru a týmy IT. Cílem je rychle a spolehlivě vytvářet, testovat a vydávat software.



    Jira Software a evidence požadavků

  •     Agilně v týmu řešíme issue, ale kde se berou?
  •     Role Developera, co obnáší
  •     Cyklus práce vývojáře na issue

  • Bitbucket GIT repository management

  •     Branch, commits, pull requests, mer

  • Bamboo continuous integration, deployment, and delivery

  •     Build
  •     Continuous Integration vs. Continuous Delivery vs. Continuous Deployment

  • Confluence a její možné role

  •     Sbíráme Product Requirements
  •     Pracujeme s Jira issue v Confluence
  •     Zpracování Release Notes, vazba na opravy chyb a nové funkce

  • #Bitbucket #Bamboo #Issues
    Martin Cvrček

    Martin Cvrček

    Atlassian konzultant, Onlio

    Absolvoval ZČU FAV, obor kybernetika. Přes diagnostiku primárních okruhů jaderných elektráren a vývoj software pro Microsoft systémy se dostal k řešením postaveným převážně nad Atlassian nástroji v enterprise prostředí. Nejčastěji se tak stává součástí podnikového procesu, aby porozuměl jemu i jeho lidem a nejlépe navrhl i dodal fungující část do komplexní skládanky. Má rád optimistické a pozitivně naladěné klienty a členy týmu s reálnou představou o vzdušných zámcích.




    Agilní reporting

    12:00 – 13:00

    Agile se dnes skloňuje skoro v každé větší firmě a přístupy k němu se napříč nimi liší. Dozvíte se, jak se k reportingu postavili u operátora Vodafone, jaký byl vývoj a co se v budoucnu chystá.

    Zmíníme nutné prerekvizity - jako například datovou kvalitu či nutnost standardizace alespoň některých objektů. Probereme, jak postavit report, který bude pro stakeholdery užitečný a jak se vyhnout tzv. vanity metrics. Uvidíte konkrétní pluginy, postupy, ale i reporty, které se osvědčily.

    Dotkneme se i toho, že samotné reporty jsou jen 50% úspěchu a že je nezbytné nastavit proces Data Driven Managementu uvnitř organizace, aby bylo možné ovlivňovat, jak Vaše čísla budou vypadat v budoucnu.



    Agilní reporting

  •     Co měříme
  •     Maturity
  •     Measurements Framework
  • Data Driven Management

  •     Jak pracovat s daty
  •     Stakeholders
  • Debordelizace a standardizace

  •     Issue types, story points
  •     Workflows
  • Use-cases a technický detail

  •     Rich Filters
  •     eazyBI
  •     Portfolio

  • #Reporting #DDM
    Filip Franěk

    Filip Franěk

    Product Owner at Vodafone

    Filip pracuje pro Vodafone Czech Republic na pozici Product Ownera Atlassian nástrojů. Má zkušeností z pozic produktového managementu, business analýzy či inovací z prostředí startupů i mezinárodních korporací.




    Jak na spokojenou a zdravou Jiru s Confluence

    13:30 – 14:30

    Nasazení Atlassian nástrojů má ve firmách podobný vývoj: začne „pod stolem“, poté je začnou adoptovat jednotlivé týmy a co nevidět i celá firma. Během tohoto procesu se na aplikacích uživatelé dopustí řady hříchů – špatných oprávnění, zanesení přebytečnými daty, nevhodným nastavením nebo takovou customizací, že jsou nástroje pomalé, nefungují, a o upgrade, který by snad pomohl, nemůže být ani řeč…

    Přednáška odhalí nejčastější úskalí provozu Atlassian aplikací a jak se jim vyhnout, co zohlednit při přípravě serveru pro Jiru a Confluence, jak pravidelně nástroje čistit a diagnostikovat a také jaké nástroje (vč. bezplatných) administrátorům tuto práci usnadní.


    Co všechno si projdeme

  •     Nejčastější hříchy a jak jim předejít
  •     Optimální dimenzování „podhoubí“ aplikace
  •     Jak přežít jako firemní Atlassian Product Owner
  •     Proč je údržba Jiry a Confluence důležitá a jak na ni
  •     Osvědčená rozšíření a nástroje pro usnadnění práce administrátorů


  • #Management #Excess data
    Kamil Beer

    Mgr. Kamil Beer

    Independent IT Infrastructure Consultant

    Kamil je administrátor, konzultant a školitel nástrojů pro vývoj software a týmovou spolupráci společnosti Atlassian. Má více jak 5 let zkušeností z malých start-upů i velkých firem. K jeho klientům patřili například Vodafone, Wunderman, Globus, Tipsport, Česká Pošta a další. Je držitelem 4 oficiálních Atlassian certifikací a jako jediný v České republice i certifikace nejvyšší – Atlassian Certified Master. V současné době pracuje jako freelancer a vyvíjí stolní hru ze světa SCP Foundation, „Escape from Site 19“. Již několik let předává své znalosti a zkušenosti na odborných školeních ve společnosti DataScript.




    Proč (ne)migrovat do Cloudu

    15:00 – 16:00

    Jira, Confluence, Tempo, Gant. Pojmy, které všichni dobře známe. Poslední dobou se však stále častěji skloňuje i přívlastek těchto pojmu. Cloud, respektive Server. Principiální rozdíl mezi těmito dvěma řešeními je poměrně jednoznačný.

    V podání Atlassian a jeho aplikací, je však uživatelský, ekonomický, administrátorský i funkční princip výrazně rozdílný. A to až do takové míry, že mnozí považují Cloud a Server aplikace za vzájemně zcela odlišné, nekompatibilní a nesourodé.

    V přednášce se podíváme pod pokličku Cloudu, poukážeme na zásadní rozdíly, prozkoumáme pricing model, zvážíme možnosti a úskalí migrace a v neposlední řadě si vyslechneme praktické zkušenosti prezentujícího.



    Osnova v detailu

  •     Proč zvažovat migraci?
  •     Technické okénko: proč jsou aplikace tak rozdílné a co se s tím dá dělat
  •     Integrační možnosti Cloud x Server
  •     GDPR, NDA a paranoia z Cloudu
  •     Plugin pro Server i Cloud neznamená kompatibilitu
  •     Vyplatí se to? Aktuální pricing model
  •     Co na to uživatel?
  •     Příklady z praxe

  • #Cloud #Pricing model #Integrace
    Tomáš Vrabec

    Tomáš Vrabec

    Atlassian Solution Architect & Consultant

    Tomáš je nezávislým architektem a konzultantem Atlassian řešení. Aplikacemi Atlassian se zabývá od roku 2013. Za dobu působení v oboru se setkat s instancemi jednotlivců, startupů, ale i nadnárodních korporátů. Tomáš se specializuje na procesy, jejich optimalizaci a automatizaci nástrojů s nimi spojenými. Ve volném čase Tomáš buď cestuje nebo cestu plánuje.

    Registrace

    Storno podmínky

    Registrace na konferenci je závazná a její storno je možné "bezplatně" pouze písemnou formou prostřednictvím e-mailu a to nejpozději 14 kalendářních dní před zahájením konference.

    Odstoupí-li/stornuje-li účastník konference registraci v termínu kratším než 14 kalendářních dní před zahájením konference, vyhrazuje si organizátor vůči účastníkovi právo na zaplacení storno poplatku v plné výši hodnoty vstupenky.

    Děkujeme za pochopení

    Jak se k nám dostanete?

    Kongresové centrum
    Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM)
    Vídeňská 1958/9
    140 21 Praha 4


    GPS souřadice: 50°1'21.432"N, 14°27'45.697"E

    Nejrychleji z centra Prahy: Metrem do stanice Budějovická (trasa C). Pak autobusem č. 193 na zastávku IKEM (v autobuse hlášena jako „Institut klinické a experimentální medicíny“).

    Parkovat můžete ve dvou nadzemních podlažích garážové budovy u hotelu Rezidence EMMY v okolí. Za každou započatou hodinu je parkovací poplatek 30 Kč.
    Využít můžete i parkoviště pro návštěvníky a pacienty IKEM, které je zhruba 100 m od hlavního vchodu do budovy IKEM (kapacita 200 míst).

    Chci se podívat na mapy pro lepší orientaci zde.

    ico

    Autem

    Sjezd z Jižní spojky směr Jesenice na Vídeňskou ulici. Na světelné křižovatce Vídeňské ul. s ulicí Zálesí jeďte rovně směrem na Jesenici. Na následující světelné křižovatce s ulicemi Jalodvorská a K Zelené louce odbočte vlevo, kde uvidíte novostavbu IKEM.

    ico

    Tramvají

    Bohužel tento oblíbený spoj není k dispozici.

    ico

    Autobusem

    Autobusové linky 193, 138, 203 zastavující na zastávce IKEM.

    Regionální linky: 332, 335, 337, 339, 362